Ilyen lesz az új Justice-lemez borítója

A népszerű francia elektro-duó hosszú várakozás után október 25-én jelenteti meg második albumát Audio, Video, Disco címmel. A címadó szám klipje itt látható, az album borítója pedig így fog kinézni.

0 Tovább

Avril Lavigne sosem nő fel

Ki hinné, hogy Avril már 27 éves lesz nemsokára: az új klipjében is ugyanúgy ül összetörten a szobájában, mint egy kamaszlány. Sőt, sírva is fakad, ami nem csoda, hiszen az élet még a szupersztárok számára sem habostorta. A Wish You Were Here című szakítós szám szivettépő klipjét a két éve már nagyjátékfilmmel is debütáló Marc Webb rendezte.

0 Tovább

"Justin Bieberre nem tudok masztizni" - vicces videó könyörög Justin Timberlake-nek

A közszolgálati hirdetések stílusában készült videóban komikusok könyörögnek Justin Timberlake-nek, hogy hagyja a fenébe a színészkedést, térjen vissza a zenéhez. 2006-ban jelent meg a FutureSex/LoveSounds, azóta meg semmi, és a videó szereplőinek élete emiatt sokkal, sokkal rosszabb. Az egyik megszólaló férfi például azért marad le arról, hogy két nővel szexeljen, mert nincs új Timberlake-szám. Egy lány pedig öt hónapja nem szólalt meg, mert azt hitte, hogy egy új JT-számot hall, de aztán kiderül, hogy csak a SexyBackből készült magyar techno-remix (!) volt az. A tényleg vicces videót két nap alatt 90 ezren nézték meg, Justin Timberlake is látta és nevetett rajta, derült ki Twitteréről, az újságokban is futott néhány kört.

0 Tovább

Újra sokkolni próbál Marilyn Manson

De csak mérsékelten sikerül neki, a Born Villain klipje leginkább csak a kiszámíthatóságával sokkol. Pedig - ÚRISTEN! - átszúrják benne egy nő arcát! A rendező a fiatalabb generációk körében nagyon híres Transformers-sztár, Shia Labeouf és a klipet nem ajánljuk senkinek, aki még nem töltötte be a 18. életévét!!

1 Tovább

Kesha: "Magyar cigány vagyok"

A júniusban Budapesten is fellépett énekesnő a Twitterén arról ír, hogy édesanyja szerint a családjuk „egy csapat tolvaj magyar cigányból” áll. „ÍGY MÁR MINDJÁRT ÉRTEK MINDENT” – kommentálta az információt Kesha, aki a Quartnak adott telefonos interjújában már beszélt arról, hogy nagymamája magyar, sőt, azt is lehetett tudni, hogy anyai dédszülei közül ketten korábban Szentesről elszármazó magyarok voltak.

2 Tovább

Beyoncé művészetként adja el a szexet új klipjében

Elkészült Beyoncé 1+1 című dalának videoklipje, amit maga az énekesnő rendezett, Lauren Briet és Ed Burke segítségével. A klip témája természetesen maga Beyoncé, különféle pszichedelikus vizuális effekttel megbolondítva, melyről a brit MTV honlapján azt írják: "Művészetként adja el a szexet."

0 Tovább

Fluor Tomi beleharap a gettótechnóba

Új számot rakott ki Fluor Tomi a YouTube-ra, méghozzá Halenda címmel, és ez alapján úgy tűnik, hogy a plázaelektrótól inkább a gettótechnó felé orientálódik. A refrén pedig egyértelműen slágervárományos:

"Halenda, halenda, ha-la-la-la-lenda
Halenda, halenda, ha-la-la-la-lenda
Halenda, halenda, ha-la-la-la-lenda
Ennél halenda?"

0 Tovább

Az iTuneson hallgatható meg az új Red Hot Chili Peppers-album

Az együttes tizedik albuma I'm With You címmel jelenik meg jövő hétfőn, de addig is meg lehet hallgatni az iTunes oldalán (a View It On iTunes parancsra kell kattintani a számcímek mellett). Ez lesz az első RHCP-album, amin Josh Klinghoffer gitározik majd John Frusciante helyett.

0 Tovább

Itt az új The Weeknd

Később részletesen írunk róla, de hogy nehogy valaki lemaradjon a legforróbb dologról, ami ma izgatja az internetet: itt az új, letölthető The Weeknd-lemez. Az elsőről itt írtunk, aztán még többször.

0 Tovább

"Szarok voltunk" - értékelte szigetes fellépését a Cowboy Junkies

Nem volt elégedett az együttes budapesti koncertjével Michael Timmins, a Cowboy Junkies gitárosa, aki helyre kis összefoglalót rittyentett az együttes weboldára a magyar történelemről, mivel a zenekarban is tag két testvérével több napot is Budapesten töltött. Azt írja, nem passzoltak a világzenei színpadra, ahol a korábbi fellépőkből kiindulva kötelező lett volna kongázni, de hogy miért nem sikerült jól a koncert, azt nem tudja. "Talán a telehold, talán Amy Winehouse bosszúálló szelleme, talán a kockakövek" - írja Timmins.

Érdekesség, hogy a Quart kritikusának kifejezetten tetszett a fájdalmasan alacsony érdeklődés mellett lezajlott előadás, ami felveti azt a logikus kérdést hogy: Vajon milyen lehet a Cowboy Junkies, amikor nem szar???

0 Tovább

Lady Gaga: Yoü And I - új videoklip!

Két nappal a korábban meghirdetett időpont előtt került ki Lady Gaga új videoklipje a Yoü And I című számhoz. A Nebraska állambeli Springfieldben forgatott klipben az énekesnő vissza próbálja szerezni egykori pasiját, és a videóból az is kiderül, kínzással ér fel, ha az ember távol él a szerelmétől. Lady Gaga saját férfi alteregóját, Jo Calderonét is eljátssza a klipben.

0 Tovább

Meztelenkedés és pávatoll: nézz körbe Woodstockban!

43 éve ezekben a napokban (augusztus 15. és 18. között) zajlott a hippizmus apoteózisa, a Woodstock fesztivál. Aki unja a szigetes képeket, vagy éppen felkeltették az érdeklődését a Sziget-látogatók által előszeretettel viselt Woodstock-plók, az tekintse meg a Life magazin fotósainak a helyszínen készített, nagyrészt még soha nem publikált fotóit: ide kell hozzá kattintani.

1 Tovább

Nézz búcsúzóul körbe a Szigeten!

360 fokos panoráma-videó a Szigetről. A videón az egeret mozgatva lehet körülnézni a felvétel készítésekor még gőzerővel üzemelő fesztiválon.

0 Tovább

"Nem a magasság a lényeg" - Prince-kvíz a Szigeten

Hírességek és emberek Prince-ről. A vallásáról szóló kérdésre a helyes válasz egyébként: Prince 2001 óta Jehova Tanúja. (Mint innen kiderül, minden mással egyetemben.)

0 Tovább

Műanyagkártyás fizetés: a jattolás vége

"Nézzétek, egy magyar!" - ezt az izgalmat kolléganőm váltotta ki az egyik italpult dolgozóiban, amikor egy sört kért tőlük. A nulladik napon azt vizsgáltuk, hogy működik az új, feltöltős-plasztikkártyás rendszer és hogy így is jattolnak-e a 90 százalékban külföldi fiatalok. Nem jattolnak.

Az egyik kajapultos férfi például arról panaszkodott, hogy a kártyás rendszer miatt a Balaton Soundot egyetlen egy borravalóval zárta; az idei Szigeten az első borravalót én adtam neki, hogy megtudjam, hogy működik a jattolás. Nos,  komplikált: odaérintem a leolvasóra a kártyámat, a pultos beírja az összeget, elhúzom, közlöm vele a borravaló nagyságát, újra odanyomom és a rendszer leszedi a kártyámról a borravalóval kiegészített összeget. Felsorolta, hogy ezzel ki mindenki jár jól; önmagát nem, Gerendai Károlyt ellenben említette.

Egy italstandos lánynál is bemondásra lehet borravalót adni, de szerinte nem kell ennyit trükközni a kártyával. Náluk tegnap egyvalaki adott borravalót. Ő a jattolás végét a kényelemmel magyarázza: eddig ugye az volt, hogy az emberek zsebét húzta a visszajáró aprópénz, most viszont nem húzza semmi, így maradék sincs, amit a kényelmesek nagyvonalúan otthagynának. A másik általános elmélet szerint az európai fiatalok el sem gondolkoznak azon, hogy a kártyával nem lehet jattolni, sőt, egyáltalán nem gondolkodnak a borravalón. És a kártyás rendszerben az ún. bebulizottak adakozókedve sem játszik be, ami pedig a hajnali órákban szokot sokat dobni a bevételen. (A kártya mellett egyébként karórával is lehet fizetni, Sziget-feliratos, 7000 forintba kerül és ezt nem lehet leenni/inni.)

Azt is tudni szerettük volna, hogy idén mennyiből lehet jóllakni a Szigeten: az árak roppant széles skálán mozognak. Van, amit a tőlünk Keletebbről érkezett vendégeink büdzséjéhez igazítottak (zsíros deszka 300 HUF, csülök 600 HUF), és sok olyan is van, ami a tőlünk Nyugatabbról érkezettekéhez (óriás hamburger 1500, 10 deka olívabogyó 900, 4 centi absinth 900 HUF). Sajnálatos módon a Fényt már 900 forintért mérik, egy korsó Dréher 560, a hosszúlépés minőségi borból 640, egy cső kukorica 350 HUF. Sok helyen az ételek angolul, az árak euróban is ki vannak írva, de gondolom, csak tájékoztató jelleggel, hiszen a plasztikkártya monopolhelyzetbe került.

(Fotók: Pályi Zsófia)

0 Tovább

Hollandok szállták meg Óbudát

Szerintük a budapestiek szegények, de barátságosak, továbbá nem bánják, hogy illegális a drogfogyasztás. Külföldiek a Sziget mínusz egyedik napján.

0 Tovább

Az első dal az Esti Kornél új albumáról

Már meghallgatható a mezőtúri Esti Kornél zenekar új dala, amely az ősszel megjelenő album előfutáraként kicsit feszesebb, táncosabb a korábbi daloknál. Az együttes első lemezéről itt írtunk, a tagokkal interjú pedig itt olvasható.

0 Tovább

Szevasz, mit hallgatsz az utcán?

Nyilván nem csak mi vagyunk kíváncsiak arra, hogy épp mit hallgathat az a fülhallgatós lány, aki szemben ül velünk a metrón, és nem csak mi találgatjuk, vajon a szembejövők közül létezik-e ember, aki pont ugyanazt a számot hallgatja az mp3-lejátszóján, mint mi. Nos, van, aki ezt meg is kérdezi, és vizsgálata eredményét élvezhető formában is elénk tárja. Ty Cullen volt az, aki idén május 24-én feltette a YouTube-ra az azóta milliónál is többször megnézett videót, amiből kiderül, mit hallgatnak a New York-i utcákon, és azóta számos városban megcsinálták a mintájára ugyanezt.

Most a 3gm Multimédia streaming zenei szolgáltató cég jóvoltából nemcsak, hogy elkészült a budapesti videó is, de egy interaktív térkép is van hozzá az eddigi hetvennél is több „mit hallgatsz most?” videóból. Ennek segítségével megnézhetjük, mit hallgatnak Lisszabonban vagy a szibériai Tomszkban, de persze a legérdekesebb a budapesti: statisztikailag is értelmezhető adatokat nyilván nem lehet így szerezni, de érdekes. És ugyan becsúszott egy Paul Kalkbrenner meg egy Depeche Mode is, de mégis jóval színesebb ez a kép, mint amit a magyarok zenehallgatási szokásairól tudni vélünk.

0 Tovább

Ők a Mercury-díj idei jelöltjei

Megvannak a legrangosabb brit zenei díj idei jelöltjei. Mint azt már sokszor megírtuk, magának a Mercury-díjnak igazi jelentősége nincs, viszont a jelöltekre komoly médiafigyelem irányul, általában több lemezt adnak el, szóval jól járnak. Az idei mezőnyben természetesen ott van Adele, valamint két korábbi győztes, az Elbow és PJ Harvey személyében, én az Anna Calvi/Metronomy kettős valamelyikének sikeréért szorítok, Rónai kolléga pedig természetesen a Gödörbe várt Ghostpoetért. Íme a névsor, a győztes kilétére szeptemberben derül fény:

 

Adele – 21
Anna Calvi – Anna Calvi
Elbow – Build a Rocket Boys!
Everything Everything – Man Alive
Ghostpoet – Peanut Butter Blues and Melancholy Jam
Gwilym Simcock – Good Days at Schloss Elmau
James Blake – James Blake
Katy B – On a Mission
King Creosote & Jon Hopkins – Diamond Mine
Metronomy – The English Riviera
PJ Harvey – Let England Shake
Tinie Tempah – Disc-Overy

0 Tovább

Rebecca Black nagy pillanata

Emlékszik mindenki a Friday című internetes megaslágerre, ami annyira rossz volt, hogy mindenki erről beszélt három percig? Ja, hogy nem? Megértjük, március nem tegnap volt. Mindenesetre itt van Rebecca Black következő száma, amiben arról énekel, hogy ez az ő nagy pillanata. Megjegyezve, hogy ez a szám sem tűnik semmivel jobbnak vagy rosszabbnak az átlagos tinipopnál, azért meglepődnénk, ha ezt is százmilliók néznék meg.

0 Tovább

Itt van Fluor és a Soerii & Poolek közös klipje

Fluor Tomi és a Soerii & Poolek korábban már beharangozott együttműködése, a Nekem kukim van című, nagyon butának szánt és tényleg nagyon butára sikerült sláger most kapott videoklipet. Van benne egy péniszjelmezt viselő szereplő is.

6 Tovább

Anglia - Franciaország 2:0 - a zárónap koncertjei

A zárónapra tartogatott popsztár dj, David Guetta fellépésére hasonlóan nyomasztó tömeg gyűlt össze, mint a nyitónapon Tiestóra. A nézőtér végére tudtam némi keservvel odaverekedni magam és két dolgot azonnal konstatálhattam. Egyrészt, hogy annyira halkan szólt ezen a részen már, hogy egy Szokol rádióval komoly ellentámadást indíthattam volna, másrészt azt, hogy a hollandhoz hasonlóan a francia sem engem akar szórakoztatni (annak ellenére, hogy van olyan dala, ami nem kerget ki a világból). Zamárdi horgászainak több esélye volt halat fogni aznap este, mint nekem arra, hogy jó pillanatot kifogjak az enervált szett elejéből. Úgyhogy inkább átverekedtem magam az OTP színpadához, ahol az est hátralévő részét terveztem tölteni.

Ugyanis a francia programjának utolsó harmadában itt lépett színpadra a Simian Mobile Disco, akiknek magyarországi fellépéseiről már kétszer lemaradtam. A koncert kezdete szintén két dolog megállapítására adott okot, egyrészt a nézőteret szellősen megtöltő közönség alapvetően külföldiekből tevődik össze, valamint, hogy itt kristálytiszta végre a hang és jó a hangosítás (nem vagyok igazságtalan, lehet a Guetta is jól szólt az első 20 méterig). A színpadképet a szerintem zseniális, hivatalosan "honeycomb lighting rig"-nek hívott ledfal mellett James Ford és Jas Shaw kerekasztal körüli állandó rotálása alkotja. Egy SMD fellépést nem úgy kell elképzelni, hogy saját számaikat veszik egymás után, esetleg kicsit megbolondítva, hanem dj szett-szerű felfogásban előadott technofolyam szövetbe ágyazzák be időről időre egy-egy dalukat. De ha belegondolok, csak így lehet izgalmas: például alig várom, hogy a közönség-énekeltető Audacity of Huge-t végre elengedjék az It's the beat-et követő 7 perces puttyogásból. A koncert legjobb pillanatai közé tartozik a Hustler, melynek basszus hangjaiből kiömlő sav elképesztően hatásos elegyet alkot a dal mondókájával. Ennek ellenpontja a Gossip énekesnőjével közös Cruel Intentions, amelyet megfinomítottak és egy kicsit klasszikusabb, melegebb house hangzással adtak elő. A bugyborékoló légitámadás-szerű hangkollázssal véget érő, alig egy órás fellépés egészen szórakoztató, de túl rövid ahhoz, hogy jobbra értékeljem egy B- osztályzatnál.


A kis pihenő után a nagyon felkapott - többek között Britney Spears-szel, Rihannával és M.I.A.-vel is együtt dolgozó - angol dubstep producer dj két órás zúzására pörögtem végig az éjjelt. Rusko igazi showmanként, a közönséggel folyamatosan kommunikál és instruálja őket. Szerintem két taliga aprómajom nem ugrált volna többet, mint ő azt a pult mögött tette. A teljesen telített nézőtér pedig vevő a bulira, talán a legjobb parti az egész eseményen itt volt. A fellépés második felében még görögtűz is előkerül valamelyik merészebb rajongó hátizsákjából, amelynek a földre dobás utáni látványa a dubstepre való sajátos mozgással kombinálva olyan érzést kelt, mintha egy törzsi tánc venné kezdetét a tábortűz körül.

Mert hát persze az esten felhangzó dalok habarcsa nyilván a dubstep irgalmatlan basszusa és szinte minden pillanat a bombasztikus letörésekre való előkészületeket szolgálja, azonban annál azért jóval rafináltabb a brit, hogy ennyi jellemzővel el lehessen intézni. A basszusnehéz stílus bugyuta-gagyi szintihangokkal, rave-vel, r&b-bel való társítását (ha jól tudom ennek az összefoglaló neve a "skweee") olyan játékosan és könnyedén csinálja, hogy az első unalmasabb pillanat, egy kis fáradás csak másfél óra után következik be és abban sem vagyok biztos, hogy ez nem a saját kialvatlanságomnak köszönhető. Képzeljük el, amikor a legnagyobb bólogatás közepette átcsapunk a Gameboy Tetris zenéjébe, hogy ebből egy electro őrület vegye kezdetét, majd kikössünk az egyik igazi slágerének - remix verzióban előadott - taktusainál, mindezt több száz ugráló ember társaságában. Az előadót nem ismerők is megerősették nekem: lehetetlen nem bulizni rá. B+

0 Tovább

101500 látogató, David Guetta lelkes telefonjai

A Balaton Sound záróközleményéből kiderül, hogy a vasárnapi teltházzal összejött a több mint százezer (101500) látogató. A legnagyobb vonzerőt a többedszer visszatérő David Guetta jelentette, akinek buliján 15-20 ezren lehettek. A sztár "a koncertjét követően negyed órán át telefonált világsztár partnereivel, velük osztotta meg a számára is kimagaslónak számító sikert" - olvashatjuk a közleményben.

Továbbá hogy a Balaton Sound nemcsak Zamárdié: még az északi parton is megtelnek a szállások; valamint hogy a csak 18 év fölöttieknek járó "Új Széchenyi Terv" karszalag megoldotta az alkoholproblémákat.

(A fotót David Guetta fellépése alatt készítette Csatári Gergely.)

0 Tovább

Szivárvány a hőségben - A Hercules and Love Affair és az Azari and III koncertjei

A New York-i szivárvány kollektíva, a Hercules and Love Affair koncertjének kezdetén ugyanaz a probléma merül fel, ami a pénteki Big Boi előtt és bár sokkal hamarabb és sokkal többen jelennek meg, azért még mindig kínos. A színpadkép puritánsága teljesen érthető, mi kellene a három énekes "hölgy", két travi - egy african queen és és egy elképesztő hangterjedelmű díva -, valamint egy tőről metszett hipszter-lány fizimiskáján, jelenlétén és szellős koreográfiáján túlmenően? Talán egy koncertterem. Mondjuk Brooklynban. A Falling és a új kislemez Painted Eyes enyhén túlspilázott verziója nyitja meg a koncertet és ők sem illetődnek meg a kis közönségtől, sőt: többször köszönetet mondanak, hogy hajlandóak vagyunk 37,5 Celsius fokban táncikálni a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóját idéző, klasszikus house-alapú számaikra. Amelyek egyébként mindig kicsit másképp szólnak, mint lemezen. A két első dal talán jelzi, hogy érthetően a második lemez dalai kaptak nagyobb szerepet és én ennek kifejezetten örültem. Őszintén megvallom, sokakkal ellentétben nekem Blue Songs sokkal jobban tetszett, mint az első, a koncerten a legnagyobb sikert arató Blind ellenére is. A zenekar központi figurája, Andy Butler a koncert alatt szinte végig a háttérben marad, néhányszor szól csak a közönséghez, illetve egy alkalommal - ha jól emlékszem, az I can't wait alatt - jön előre, amikor Kim Ann Foxmannel guggolós kis táncot (van erre valami szakkifejezés?) ad elő. Az általam véletlenszerűen megkérdezett emberek véleménye szerint is remek koncert volt, a körülmények ellenére, ezért a dukál a B osztályzat, azzal, hogy ebben a formációban simán benne van egy tökéletes koncert.

 

Kicsit később, már naplemente után a T-Mobile színpadán lépett fel az Azari and III, akiknek a fellépésétől eléggé tartottam. Nemcsak azért, mert az első lemezük majd csak augusztusban jelenik meg, hanem azért is, mert nem tudtam, hogy fogadja majd a közönség a Hercules and Love Affairnél is szélsőségesebb előadást. A koncert előtti kongó tér miatt újabb keserűségnek adhattam volna hangot, de amint belekezdtek az első taktusokba, szinte azonnal 100-150 ember táncolt mögöttem és nyilvánította ki hangos tetszését. Rögtön mellettem pedig a Herculesék énekesei táncoltak és biztatták a baráti zenekart. A tavalyi év szerintem legfinomabb dance slágereit szolgáltató kanadai zenekar énekesei, két szikár és visszavonhatatlanul homoszexuális fekete fiatalember olyan show-t produkáltak, amit ritkán hall, lát az ember. Mintha egy meleg Fela Kuti és egyik kedves "felesége" lett volna a színpadon, akik történetesen nem a hetvenes évek Nigériájában alkotnak, hanem a nyolcvanas évek Chicagójában a house forradalom kellős közepén. A fülledt és homoerotikus tánccal tarkított, de valahogy mindig a jó ízlés határain belül mozgó koncert, a közönség összetételét is tekintve, szerintem húsz-huszonötször többet hoz a konyhára egy ilyen eseményen, mint bármilyen meleg büszkeség nap.

Bár úgy képzelem a koncert valami package deal lehetett a Hercules and Love Affair kapcsán, azért ezúttal nagy köszönet a szervezőknek, nekem a Balaton Sound és egyben az év eddigi legjobb koncertjét adták a srácok és az óvatosságot félresöpörve repül az A-.

0 Tovább

Támadóállásból bulizás - pénteki koncertek a Balaton Soundon

A pénteki napon is már bőven harminc felé kúszott a hőmérséklet, így az emberek nehezen mozdultak ki az árnyékból, vagy a Balatonból. Így a nappali koncertek látogatottsága is eléggé visszaesett. Így tehát nem az a látvány volt lehangoló, hogy az Outkast tagja - eposzi jelzői a "kevésbé extravagáns tag", "szekundáns", stb - láthatóan nem a Glastonbury-n látott zenekarral érkezett és csak egy dj pult árválkodik a színpadon, hanem az, hogy a még fél hétkor is pusztító napsütésben jó, ha 15 ember lézeng a színpad előtt. Így a 2011 legkínosabb zenei momentumait tartalmazó listára előkelő helyen iratkozik fel az, hogy a koncert előtt Big Boi dj-je, azért könyörög a mikrofonba három-négy alkalommal, hogy az emberek fáradjanak a színpad elé, ha volnának oly szívesek. Ha tehát a Snoop Dogg egy falusi mulatság hangulatát árasztotta néha, akkor Big Boi fellépése egy nagyon nehezen induló házibulijáét. Mert azért lassanként persze odaszivárogtak az emberek és hangulat is jobb lett. Annyit hozzátennék, hogy a talpig feketében színpadra ugró rapper nem mutatja jelét sértődöttségnek, ugyanúgy vigyorog, mintha semmi probléma nem lenne. A fellépés egy része az új lemez dalaira épült, a másik pedig nyilván Outkast dalokra. Utóbbiból nagyjából arányosan porciózva a déli hiphopot minden lemezükről, tehát még a Southernplayalisticadillacmuzik és az olyan - nálunk szűk ismeretségnek örvendő - slágerek mint a Rosa Parks, ATLliens is felhangzanak. A közönség először a So Fresh, So Clean, a B.O.B. de főleg a Ms Jackson környékén csatlakozik be a koncertbe tevékenyen, énekléssel, majd később 8 random leányzónak a színpadon történő táncikálásának okán, füttyögéssel, vigyorgással. Később előkerül a Ghettomusick szintiőrülete  és eszembe jut, anno mennyire leesett az állam, hogy ilyet is lehet a mainstream hiphopban és hogy a Bombs over Baghdad nem egyszeri trükk volt. Minden tiszteletem ellenére egy jó koncerthez értelemszerűen közeg is kell, sőt fesztivál fellépés esetén nem árt egy élő zenekar sem - bár ugye ide tényleg teljesen felesleges lett volna - tehát a legnagyobb sajnálatomra az értékelés C.

Ha a Balaton Soundot alapvetően elektronikus zenei fesztiválnak tekintjük, akkor kicsit furcsán veszi ki magát a dubstep mint stílus marginális jelenléte. Herebizergáló - röfögő basszust először és a mai nappal bezárólag utoljára a most rendkívül aktuális és nagyon futó Magnetic Man fellépésén hallok. No meg crowd surfing is itt van először. Elég nagy tömeg gyűlik össze a koncert kezdetére és a britek nem okoznak csalódást, kissé felpuhított, de jelen élethelyzethez tökéletesen passzoló poppos dubstepjükkel. A közönség középrésze már az elsőként felhangzó Mad első taktusaira támadóállásból bulizik, amire a Ms Dynamite-tal közös Fire még rá is tud tenni egy szinttel. Az azonnal látszik, hogy a háromtagú dj kollektíva egyik tagja nem jött el, de hát az ember nem is laptopok mögött bólogató dj-kre, vagy a led-falakra figyel igazából, hanem a raszta mc-re, aki végig kézben tartja és összefogja a produkciót. Legnagyobb slágerük, a Katy B vendégszereplésével felturbózott Perfect Stranger  előtt például leguggoltatja a közönséget (tényleg vannak helyzetek, amikor a legelcsépeltebb dolgok is működnek), hogy csak a jungle-szerű alapra engedje őket felpattanni. Nem vagyok a távolságtartó koncert kritika híve. Hogy is ne ugráljak önfeledten a személyes kedvenc I need air-re, ha még a hírhedten szőrös szívű Rónai András kollégám is olyan, az estét teljesen jól összefoglaló sms-t küld nekem, hogy "azért ez a Magnetic Man egy bizonyos, nem is teljesen elfajzott értelemben tökéletes". B+

A minimál techno legendás alakja, a chilei Ricardo Villalobos közel 5 órás szettje nem igényel különösebb mélyelemzést, sem értékelést. Aki a stílusra vevő az egészen az aznap lélegzetelállóan gyönyörű napkeltéig táncolhatott a Balaton partján és ezzel a lehetőséggel sokan is éltek. Én úgy hallottam anno, hogy őt még nézni is élmény, ahogy dolgozik a pultban. Ezt csak megerősíteni tudom.

0 Tovább

quart

blogavatar

Ami a Quart.hu-ból kimarad

Utolsó kommentek