Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Támadóállásból bulizás - pénteki koncertek a Balaton Soundon

A pénteki napon is már bőven harminc felé kúszott a hőmérséklet, így az emberek nehezen mozdultak ki az árnyékból, vagy a Balatonból. Így a nappali koncertek látogatottsága is eléggé visszaesett. Így tehát nem az a látvány volt lehangoló, hogy az Outkast tagja - eposzi jelzői a "kevésbé extravagáns tag", "szekundáns", stb - láthatóan nem a Glastonbury-n látott zenekarral érkezett és csak egy dj pult árválkodik a színpadon, hanem az, hogy a még fél hétkor is pusztító napsütésben jó, ha 15 ember lézeng a színpad előtt. Így a 2011 legkínosabb zenei momentumait tartalmazó listára előkelő helyen iratkozik fel az, hogy a koncert előtt Big Boi dj-je, azért könyörög a mikrofonba három-négy alkalommal, hogy az emberek fáradjanak a színpad elé, ha volnának oly szívesek. Ha tehát a Snoop Dogg egy falusi mulatság hangulatát árasztotta néha, akkor Big Boi fellépése egy nagyon nehezen induló házibulijáét. Mert azért lassanként persze odaszivárogtak az emberek és hangulat is jobb lett. Annyit hozzátennék, hogy a talpig feketében színpadra ugró rapper nem mutatja jelét sértődöttségnek, ugyanúgy vigyorog, mintha semmi probléma nem lenne. A fellépés egy része az új lemez dalaira épült, a másik pedig nyilván Outkast dalokra. Utóbbiból nagyjából arányosan porciózva a déli hiphopot minden lemezükről, tehát még a Southernplayalisticadillacmuzik és az olyan - nálunk szűk ismeretségnek örvendő - slágerek mint a Rosa Parks, ATLliens is felhangzanak. A közönség először a So Fresh, So Clean, a B.O.B. de főleg a Ms Jackson környékén csatlakozik be a koncertbe tevékenyen, énekléssel, majd később 8 random leányzónak a színpadon történő táncikálásának okán, füttyögéssel, vigyorgással. Később előkerül a Ghettomusick szintiőrülete  és eszembe jut, anno mennyire leesett az állam, hogy ilyet is lehet a mainstream hiphopban és hogy a Bombs over Baghdad nem egyszeri trükk volt. Minden tiszteletem ellenére egy jó koncerthez értelemszerűen közeg is kell, sőt fesztivál fellépés esetén nem árt egy élő zenekar sem - bár ugye ide tényleg teljesen felesleges lett volna - tehát a legnagyobb sajnálatomra az értékelés C.

Ha a Balaton Soundot alapvetően elektronikus zenei fesztiválnak tekintjük, akkor kicsit furcsán veszi ki magát a dubstep mint stílus marginális jelenléte. Herebizergáló - röfögő basszust először és a mai nappal bezárólag utoljára a most rendkívül aktuális és nagyon futó Magnetic Man fellépésén hallok. No meg crowd surfing is itt van először. Elég nagy tömeg gyűlik össze a koncert kezdetére és a britek nem okoznak csalódást, kissé felpuhított, de jelen élethelyzethez tökéletesen passzoló poppos dubstepjükkel. A közönség középrésze már az elsőként felhangzó Mad első taktusaira támadóállásból bulizik, amire a Ms Dynamite-tal közös Fire még rá is tud tenni egy szinttel. Az azonnal látszik, hogy a háromtagú dj kollektíva egyik tagja nem jött el, de hát az ember nem is laptopok mögött bólogató dj-kre, vagy a led-falakra figyel igazából, hanem a raszta mc-re, aki végig kézben tartja és összefogja a produkciót. Legnagyobb slágerük, a Katy B vendégszereplésével felturbózott Perfect Stranger  előtt például leguggoltatja a közönséget (tényleg vannak helyzetek, amikor a legelcsépeltebb dolgok is működnek), hogy csak a jungle-szerű alapra engedje őket felpattanni. Nem vagyok a távolságtartó koncert kritika híve. Hogy is ne ugráljak önfeledten a személyes kedvenc I need air-re, ha még a hírhedten szőrös szívű Rónai András kollégám is olyan, az estét teljesen jól összefoglaló sms-t küld nekem, hogy "azért ez a Magnetic Man egy bizonyos, nem is teljesen elfajzott értelemben tökéletes". B+

A minimál techno legendás alakja, a chilei Ricardo Villalobos közel 5 órás szettje nem igényel különösebb mélyelemzést, sem értékelést. Aki a stílusra vevő az egészen az aznap lélegzetelállóan gyönyörű napkeltéig táncolhatott a Balaton partján és ezzel a lehetőséggel sokan is éltek. Én úgy hallottam anno, hogy őt még nézni is élmény, ahogy dolgozik a pultban. Ezt csak megerősíteni tudom.

0 Tovább

"A lányom 16. születésnapjára egy lemezcéget alapítottam" - Big Boi-interjú

Fura egy pitbulltenyésztő rapperről ilyet írni, de a talpig feketébe öltözött Big Boi igazán kedves és közvetlen ember benyomását keltette, bár az időközben színpadra lépő Mika mindenáron megpróbálta elérni, hogy egy kukkot se halljak a négyszemközt kissé halk szavú Outkast-tag mondandójából. A Quartnak adott rövid interjúban először a tavaly megjelent - komoly kritikai és kereskedelmi sikereket elérő - Sir Lucious Left Foot lehetséges folytatásáról kérdeztem. "Bár a múlt évben még úgy tűnt és úgy is nyilatkoztam, hogy az idén már elkészül a Daddy Fat Sax című új lemezem, a dolgok jelen állása szerint ez egyáltalán nem biztos. Bár már elkészült pár dal és én kész vagyok visszamenni a stúdióba, nem ígérhetek semmit."



Nem érzi, hogy bármiféle nyomás nehezedne rá: mivel már tinédzser kora óta benne van a szakmában, nem törődik sem a rajongók, sem a lemezkiadók elvárásaival. "Csak az érdekel, milyen újdonságot, új hangzást tudok kitalálni a lemezre, ezt pedig nem érzem elvárásnak". Szerencsére a korábbi kiadójával kapcsolatos problémák is megoldódni látszanak, és mivel még két lemezre van szerződése, egyáltalán nem aggódik. "Olyannyira nincs bajom a lemezkiadás klasszikus formáival, hogy a lányomnak 16. születésnapjára egy lemezcéget alapítottam. Jordan a tehetséges fiatalokra szeretne koncentrálni és már le is szerződtette az első előadóját, Gabbie Rae-t. Hallgasd meg, ajánlom!" - mondta Big Boi. Meghallgattam, én speciel nem ajánlom.

A szeptember 11-ét követő - és a zenei életbe is begyűrűző - hisztériában a Bush-adminisztráció kritizálása egyet jelentett azzal, hogy bizonyos rádiók bojkottálták az adott előadó dalait. Ennek ellenére Big Boi többször is élesen kritizálta az akkori kormányzatot, úgyhogy rá is kérdeztem, hogy látja a mostani helyzetet. Szkeptikus fejcsóválás volt a válasz: "Nem igazán változott semmi, Obama elnök sem hozta el a nagybetűs Változást. Továbbra sincs bizodalmam a kormányokban, de az emberekben még hiszek ." A háborúkról és a hajléktalanokról beszélt, aztán már csak egy kérdésre maradt idő. Akkor az legyen az: várható-e még ebben az évezredben új Outkast-lemez: "A kiadóval való vitáim nagyjából megoldódtak azzal, hogy új vezető került a Jive élére és mindenki megnyugodott. Nemsokára lesz egy bejelentés az Outkasttel kapcsolatban is, de részleteket nem árulhatok el".
0 Tovább

Big Boi is dolgozik a készülő Modest Mouse-lemezen

Big Boi a Twitteren jelentette be, hogy éppen a stúdióban van és a Modest Mouse-zal dolgozik az együttes új lemezén. Elárulta azt is, hogy Chris Carmouche producer is részt vesz a munkában (ő volt a Sir Lucious Left Foot... és a Speakerboxxx/The Love Below producere). Big Boi úgy vélekedett, hogy a Modest Mouse tagjai a legkúlabb csávók, továbbá hangot adott annak, hogy soká éljen a funk.

0 Tovább

quart

blogavatar

Ami a Quart.hu-ból kimarad

Utolsó kommentek